تست توجه و تمرکز و تشخیص بیش فعالی بزرگسال

تست توجه و تمرکز و تشخیص بیش فعالی بزرگسال

در گذشته تصور بر این بود که بیش فعالی یا ADHD صرفا مختص کودکان است و در بزرگسالی بیش فعالی درمان می شود. در حال حاضر می دانیم که این تفکر اشتباه است. ما مشکلی به نام بیش فعالی بزرگسال یا ADHD در بزرگسالان داریم. از جمله مشکلات بیشفعالی بزرگسال متمرکز نبودن بر تحصیلات دانشگاهی ، مدام شغل عوض کردن ، مشکلات روابط خانوادگی ، ریسک مصرف مواد مخدر ، ریسک رفتارهای پر خطر جنسی و مشکلاتی مانند تصادفات رانندگی مکرر می تواند باشد. 


تشخیص بیش فعالی در بزرگسالان (Adult ADHD)

برای تشخیص بیش فعالی در بزرگسالان، ابزارهای تشخیصی نوینی در علوم شناختی وجود دارد که علاوه بر مصاحبه ساده بالینی توصیه می شود. در مرکز توانبخشی وصال نیز امکان انجام این آزمون ها وجود دارد.

از جمله این آزمون ها می توان از نقشه مغزی qEEG و تست عصب شناختی بررسی توجه و تمرکز و تشخیص بیش فعالی ویژه بزرگسالان نام برد. 

تست توجه تمرکز و تشخیص بیش فعالی بزرگسال ان IVA-AE2 یک تست معتبر شده با fMRI و qEEG می باشد که با دقت بالای 85% می تواند بیش فعالی را در بزرگسالان ، به خصوص بزرگسالان باهوش تشخیص دهد. در پایین نمونه ای از انجام تست IVA-AE2 را مشاهده می نمایید.

جهت تماس و اخذ نوبت ویزیت با مرکز سلامت ذهن وصال کلیک کنید.

جهت خرید تست IVA-AE2 کلیک کنید.



نقشه مغزی یا qEEG می تواند با بررسی امواج مغزی و مقایسه آن با امواج نرمال ریسک بروز یکسری از اختلالات مانند بیش فعال بزرگسالان یا ADHD بزرگسال ان را پیش بینی نماید. 

نقشه مغزی چیست؟ (کلیک نمایید)

جهت اخذ نوبت نقشه مغزی qEEG کلیک نمایید.



در بعضی موارد که علاوه بر ضعف توجه ریسک ضعف حافظه یا سایر مشکلات مرتبط با عملکرد شناختی وجود دارد ما علاوه بر نقشه مغزی و تست عصب شناختی تخصصی توجه و تمرکز توصیه به انجام تست عصب شناختی بررسی عمومی سلامت روان نیز می نماییم. این تست معتبر اروپایی که برای تمام افراد بزرگسال توصیه می شود هر سال انجام شود عملکرد مغز و سلامت روان را با دقت بالایی نشان می دهد و علاوه بر مشکلات توجه ریسک مشکلات حافظه ، ضعف در برنامه ریزی ، مشکل در کنترل تکانش و عملکرد سایر شاخص های شناختی را نشان می دهد. جهت توضیحات بیشتر در مورد تست سلامت روان و عملکرد مغز کلیک نمایید.



درمان بیش فعالی بزرگسال ان

برای درمان بیش فعالی در بزرگسالان یا همان ADHD بزرگسال راه حل های مختلفی وجود دارد. 

- استفاده از داروهای درمانی در بیش فعالی بزرگسال (امکان مشاوره آنلاین با متخصص مغز و اعصاب بعد از انجام تست های شناختی)

- استفاده از داروهای مکمل و تقویتی در بیش فعالی بزرگسال ان (امکان مشاوره آنلاین با متخصص مغز و اعصاب بعد از انجام تست های شناختی)

- استفاده از نوروفیدبک در درمان بیش فعالی بزرگسال (کلیک نمایید)

- استفاده از لورتا نوروفیدبک در درمان بیش فعالی بزرگسال ان (کلیک نمایید)

- استفاده از واقعیت مجازی در درمان بیش فعالی بزرگسال ان (کلیک نمایید)

- استفاده از تمرین های شناختی در درمان بیش فعالی بزرگسال ان (کلیک نمایید)

- استفاده از tDCS جهت درمان بیش فعالی بزرگسال یا ADHD بزرگسال ان (کلیک نمایید)

- استفاده از واقعیت مجازی و تمرینات شناختی به عنوان یک ابزار کاربردی در منزل برای درمان بیش فعالی بزرگسال (تماس با ما)



ارتباط با ما


    







بازگشت