زد اسکور نوروفیدبک z-score neurofeedback

زد اسکور نوروفیدبک z-score neurofeedback

لینک های مرتبط :

انواع نوروفیدبک ، پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک (کلیک کنید)


زداسکور نوروفیدبک یا z-score neurofeedback نوعی از نوروفیدبک است که مانند نوروفیدبک معمولی می تواند صرفا روی یک یا چند نقطه شدت امواج را اصلاح نماید، همچنین مانند لورتا نوروفیدبک به یک دیتا بیس استاندارد نرمال (z-score) متصل است و از طریق آن مدام بررسی می نماید که تقویت و یا سرکوب موجی که در حال اتفاق افتادن است مناسب است یا خیر.


تفاوت نوروفیدبک معمولی و زداسکور نوروفیدبک

در نوروفیدبک معمولی ما بعد از نقشه مغزی، مصاحبه بالینی و انجام سایر تست های مورد نیاز یک پروتکل درمانی مشخص می کنیم، سپس بر اساس پروتکل مشخص شده پلن درمانی نوروفیدبک، درمان را شروع می کنیم. بعد از 20 جلسه درمان، مجدد یک نقشه مغزی انجام می شود که ببینینم آیا پروتکلی که در حال انجام آن بودیم یک موج را بیش از حد تقویت یا سرکوب نکرده باشد و سپس 20 جلسه دیگر درمان را ادامه می دهیم، در ضمن در نوروفیدبک معمولی ما در یک جلسه درمان بنا به محدودیت زمانی صرفا می توانیم روی یک یا دو نقطه مغزی درمان را انجام دهیم،

در حالیکه در zscore neurofeedback بعد از نقشه مغزی ، دستگاه به یک دیتا بیس استاندارد و نرمال متصل می شود که در بهترین حالت اتصال به دیتا بیس نوروگاید است که تاییدیه FDA را نیز دارد، سپس دستگاه پروتکل درمان را پیش می برد تا اینکه به سمت نرمال برسد . در ضمن چون ما در هنگام نوروفیدبک زد-اسکور از کلاه ثبت امواج مغزی ( EEG Cap ) استفاده می نماییم می توانیم بیش از یک یا دو نقطه را در یک جلسه درمانی آموزش دهیم . از طرفی چون از ابتدای جلسه نقاط در نقشه مغزی مشخص می شوند، در کل زمان جلسه درمانی همه نقاط در حال آموزش هستند.


تفاوت لورتا نوروفیدبک و نوروفیدبک z-score

در لورتا نوروفیدبک ما علاوه بر اینکه می توانیم شدت امواج را در نقاط مختلف مغزی اصلاح کنیم در همان لحظه می توانیم روابط بین نقاط مغزی را نیز کنترل نماییم ولی در نوروفیدبک زداسکور این اتفاق هم زمان نمی افتد، یا می توان شدت امواج را در لحظه کنترل کرد و یا می توان روی روابط بین نقاط کار کرد.

برنامه های لورتا نوروفیدبک بر مبنای تقسیم بندی مغز بر اساس نقاط برودمن است. در برنامه های زد اسکور نوروفیدبک اساس برنامه درمانی بر اساس نقاط مشخص شده در نقشه مغزی است . نقشه مغزی چیست ( لینک )



کدام دستگاه ها قابلیت نوروفیدبک z-score را دارند ؟

اصطلاحا باید api دستگاه در نرم افزار FDA Register شده نوروگاید ثبت شده باشد .

در حال حاضر در ایران دستگاه میتسار روسیه ( که خود دستگاه هم FDA Register شده است ) و دستگاه سگال کمپانی فارمد را می توان برای زد اسکور نوروفیدبک استفاده کرد.

در آینده اگر دستگاه های بیشتری که قابلیت اتصال در لحظه (Read On Net) دارند را شناسایی کنیم مطلب بروزرسانی خواهد شد. 


انواع نوروفیدبک 

- نوروفیدبک معمولی Neurofeedback

- زد اسکور نوروفیدبک Zscore Neurofeedback

- لورتا نوروفیدبک Loreta Neurofeedback

- پیک پرفورمنس نوروفیدبک Peak Performance Neurofeeback


آیا نوروفیدبک برای من خوب است و به من کمک می کند ؟

یکسری توضیحات در مورد نوروفیدبک به صورت پرسش و پاسخ قرار داده شده است، لطفا مطالعه بفرمایید. ( لینک ) 

در صورتیکه سوال شما نبود، پرسش خود را در صفحه پرسش و پاسخ مطرح بفرمایید. ( لینک )

و یا در صفحات اجتماعی از ما بپرسید، در اولین فرصت پاسخ می دهیم . ( لینک )


ارتباط با ما


    


بازگشت