آزمون های عصب شناختی در منابع انسانی HR


خلاصه مطلب :

مرکز سلامت ذهن وصال امکان پایش و توانمند سازی عملکرد مغزی و شناخت منابع انسانی (HR) شرکت ها و سازمان ها را دارد.  

✔ ارزیابی و پایش عصب شناختی در منابع انسانی (HR)

✔ توانمند سازی عصب شناختی در منابع انسانی (HR)

امکان ارایه این خدمات ( ارزیابی های عصب-شناختی و توانمند سازی ) در مرکز وصال و یا در خود سازمان ها به صورت طراحی پایگاه پایش سلامت مغز و روان وجود دارد. داده های ارزیابی در مرکز وصال در سرورهای داخل ایران و با امنیت کامل ذخیره می شوند. همینطور در صورت درخواست سازمان های دولتی می توانیم پایگاه داده را در داخل شبکه های محلی سازمانی قرار دهیم


 ارزیابی های عصب شناختی در منابع انسانی چیست ؟

بر خلاف ارزیابی های ساده روانشناسی که در اکثر شرکت ها و سازمان ها انجام می شود و بیشتر به صورت انواع پرسشنامه ها و مصاحبه است، در ارزیابی های عصب شناختی (Neuro psychological assessment) یکسری آزمون های کامپیوتری انجام می شود که می تواند با دقت بسیار بالایی عملکرد شناختی در مغز را بررسی نماید. در بعضی موارد می توانیم جهت بررسی دقیق تر ثبت از عملکرد فیزیولوژیک مغز مانند ثبت امواج مغزی و یا پایش ضربان قلب نیز انجام شود. بر مبنای داده های جمع آوری شده عملکرد ذهنی - مغزی فرد را گزارش می شود و می توانیم از این طریق حتی پیشبینی در رفتار انجام شود. گاهی اوقات ما می توانیم به این روش حتی قبل از اینکه خود فرد مطلع باشد فرد و سازمان را آگاه کنیم که ریسک مثلا مشکلات حافظه، توجه، عدم توانایی تصمیم گیری صحیح یا مشکل در رفتار تکانشی می تواند وجود داشته باشد و از بروز مشکل و خطر قبل از وقوع آن پیشگیری نماییم.


توانمند سازی عصب شناختی در منابع انسانی (HR) چیست ؟

با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند واقعیت مجازی (VR) ، استفاده از نرم افزارهای توانمند سازی شناختی، تجهیزات ایجاد کننده مسیر عصبی مانند تحریک الکتریکی خفیف جداره جمجمه می توانیم نقاط ضعف بررسی شده را تقویت نماییم.


چگونه بازده سازمانی و بهره وری را ارتقاء دهیم؟

این روزها در همه جای دنیا سازمان ها دنبال نیروی کاری هستند که بازدهی مناسب و بالایی برایشان داشته باشد چرا که نیروی انسانی کارآمد جزو دارایی های یک سازمان محسوب می شود و صرفاً داشتن مدرک تحصیلی مناسب رمز موفقیت افراد در کارشان نیست و بدنبال شناخت بیشتر از توانایی و استعداد هر نیروی استخدامی هستند که بتوانند در پست کاری مناسب از او بهره ببرند، در نتیجه فرآیند جذب نیروی انسانی نیازمند تخصص و تامل بیشتری ست.

سازمان ها و مدیران سازمانی نسبت به فاکتورهای مهم در جذب نیرو برای پست موردنظر، اطلاعات دقیق و کاملی دارند اما ارائه ابزارهای دقیق سنجش و روش های ارزیابی این فاکتورها در حیطه تخصص ماست.

اولین قدم برای رسیدن به این اصل (ارزیابی دقیق نیروی انسانی متناسب با هرشغل) بهره مندی از مشاوره سازمانی است تا با توجه به اهداف شما بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارزیابی توانایی، مهارت و شایستگی منابع انسانی قبل از استخدام مشخص می کند که فرد با آنچه سازمان از او انتظار دارد تطابق دارد یا خیر و یا ارزیابی های سالانه آن ها برای بررسی اینکه افراد در طی زمان از جهت عملکردی ارتقا پیدا کردند و یا دچار افت شده اند و همچنین با توجه به کارکردهای شناختی افراد کدام نیرو برای کدام پست مناسب تر است.

قطعاً ارزیابی برخی کارکردهای شناختی مانند هوش برای تمام رده های سازمانی(ازپایین ترین تا بالاترین رده سازمانی) لازم الاجراست و ارزیابی کارکردهای شناختی دیگر بسته به جایگاه شغلی که قرار است در آن جذب نیرو انجام شود صورت می‌گیرد.

بعنوان مثال کار در قسمت کنترل کیفی یک شرکت خودروسازی نیازمند بهره مندی از یکسری کارکردهای شناختی در سطح ایده آل و کار در بخش برنامه نویسی سازمانی دیگر، نیازمند بهره مندی از دسته ای دیگر از کارکردهای شناختی است.


دو گروه توانمندی در افراد وجود دارد، توانمندی عمومی و تخصصی.

در توانمندی های عمومی به کارکرد کلی مغز توجه می شود که شامل ورود اطلاعات، نگهداری اطلاعات و استفاده از اطلاعات است. بر این مبنا وصال می تواند آزمون های عصب شناختی معتبر با کارنامه مجزا جهت توانمندی های عمومی در اختیار سازمان مربوطه قرار دهد. که در فرآیند های غربالگری سالانه سلامت روان و استخدام بسیار می تواند کاربرد داشته باشد.

در حیطه توانمندی های تخصصی با توجه به حیطه تخصصی کاری فرد در سازمان ارزیابی و توانمندسازی عصبی اتفاق می افتد. و ارزیابی های تخصصی در زمینه های پرسنل امنیتی، پرسنل روابط عمومی، پرسنل حسابداری، مدیران بحران، طراحان و یا حیطه های تخصصی که نیازمند گوش بزنگی، توجه و حافظه است انجام می شود.


چرا مرکز سلامت ذهن وصال در ارزیابی منابع انسانی HR بهترین در ایران است ؟

✔ نماینده رسمی از وین اتریش در زمینه طراحی و اراده آزمون های عصب-شناختی قابل کاربرد در سازمان ها و شرکت های خصوصی، پلیس، ارتش و نیروهای نظامی، خطوط هوایی، راه آهن، رانندگان اتومبیل و ورزشکاران.

نماینده رسمی از لیزبون پرتقال جهت استفاده از ابزارهای در حال تایید FDA واقعیت مجازی جهت بهبود و توانمند سازی شناختی

سابقه درخشان در ارزیابی و تولید کارنامه های عملکردی و استخدامی در نیروهای شرکتی خصوصی، سازمان های دولتی و نمیه دولتی، مدیران بحران، خلبان ها و مدیران طراحی ( امکان نام بردن از مراکز ارزیابی شده به دلیل قرارداد رازداری وجود ندارد ).

امنیت داده ای بالا، مرکز وصال از سرورهای اختصاصی خود در جمع آوری و تحلیل داده ها استفاده می نماید . اطلاعات در بستر اینترنت نمی باشند و هر گونه راه حل برخط و یا آفلاین برای آزمون های تخصصی وجود دارد.
✔  آزمون های کاملا معتبر و قابل استناد. مرکز وصال از آزمون های عصب شناختی که حتی بعضی از آنها تاییدیه FDA دارند استفاده می نماید.

امکان توانمند سازی علاوه بر ارزیابی . مرکز وصال با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های علوم اعصاب شناختی علاوه بر ارزیابی های عصب شناختی در نیروهای انسانی در سازمان ها امکان ارائه پروتکل های توانمند سازی را نیز دارد. این پروتکل ها می توانند بر پایه استفاده از واقعیت مجازی (VR) ، استفاده از دستگاه ای نوروفیدبک ارتقای عملکرد قابل استفاده در محل کار، استفاده از دستگاه های تحریک الکتریکی جداره جمجمه قابل حمل و یا نرم افزارهای تخصصی توانمندسازی شناختی باشد.

امکان راه اندازی سایت های ارزیابی عصب-شناختی و یا سایت های توانمندسازی شناختی در خود سازمان با نظارت دقیق مرکز. 

امکان آموزش پرسنل متخصص سازمان جهت توانمندسازی و انجام پروسه ارزیابی در خود سازمان و نظارت بر انجام پروسه.
✔ از پرسشنامه ها جهت بررسی افراد استفاده نمی کنیم در واقع ما هستیم که ریسک ها و توانمندی های ذهنی پرسنال را به آنها می گوییم نه اینکه از طریق پرسشنامه

ها تلاش کنیم آنها بگویند.


چرا مرکز سلامت ذهن وصال در توانمندسازی عصب - شناختی منابع انسانی HR بهترین در ایران است؟

مرکز سلامت ذهن وصال نماینده رسمی و انحصاری موسسه تولید محتوای واقعیت مجازی VR اروپایی ها در ایران و عمان است که در حال دریافت تاییدیه های FDA است. همینطور علاوه بر اینکه دسترسی کامل به سایر ابزار توانمند سازی شناختی از قبیل نرم افزارهای توانبخشی شناختی، ابزارهای تحریک الکتریکی جداره جمجمه، ابزارهای آموزش امواج مغزی و سایر امکانات دارد برگزار کننده رسمی کارگاه های آموزشی در این زمینه نیز است.

راهکارهایی قابل استفاده در کلینیک ، سازمان ها و حتی منزل.


پرسش و پاسخ در کاربرد ابزارهای شناختی در منابع انسانی (HR)


آیا هر آزمون عصب-شناختی برای منابع انسانی معتبر است ؟

خیر . نوع آزمون ، تحلیل قبل از انجام آزمون و تحلیل نتیجه آزمون بسیار مهم است .

آیا امکان تقلب در این آزمون ها وجود دارد ؟

خیر، در این آزمون ها به آزمودنی توضیح می دهیم که چه کاری انجام بدهد بهتر است و بعد می بینیم که چقدر توانایی اتجام آن را دارد.

اگر آزمودنی اسم یا سئوال های آزمون را بداند مهم است ؟

خیر ، امکان تقلب وجود ندارد . صرفا عملکرد مغز بررسی و اندازه گیری می شود.

آیا این روش مزیتی برای خود پرسنل هم دارد ؟

بله ، در تشخیص ممکن است مشکلاتی قبل از وقوع مشخص شوند که خود پرسنل هم به آن آگاه نباشد پس این پایش سلامت ذهن آنها را هم تامین می کند . در توانمند سازی هم که مزیت آن کاملا مشخص است.

آیا همه آزمون ها کامپیوتری هستند ؟

بله ، قضاوت و نتیجه آزمون ها بر حسب هزارم ثانیه می باشند و تنها کامپیوتر توانایی اندازه گیری دقیق نتایج این آزمون ها را دارد .

آیا صرفا از آزمونهای عصب-شناختی استفاده می شود ؟

الزاما خیر . مرکز وصال تجربه کاربرد یادگیری ماشین در یافته های عصب-شناختی به صورت ترکیبی با بایومارکارهای زیستی را دارد . به طور مثال و با توجه به تصویر پایین استفاده از یافته های نقشه مغزی در پیشبینی و پایش رفتار در منابع انسانی - HR .


- مرکز سلامت ذهن وصال با در اختیار داشتن تجهیزات و نرم افزارهای معتبر در سطح بین المللی قادر به ارزیابی تمامی کارکردهای شناختی از جمله حافظه/ توجه/قدرت حل مساله/عملکردهای اجرایی/قدرت استدلال/ انعطاف پذیری شناختی/برنامه ریزی/کنترل تکانه/ توانایی روابط اجتماعی/توانایی های نظارت و امنیت است.



ارتباط با ما

    


بازگشت