نرم افزار توانبخشی شناختی کاپیتان لاگ Captain Log چیست؟

نرم افزار توانبخشی شناختی کاپیتان لاگ Captain Log چیست؟

نرم افزار کاپیتان لاگ Capitan's Log یکی از بهترین نرم افزارهای شناختی در حیطه ارتقا عملکرد ذهنی است. این نرم افزار در تشخیص و درمان مشکلات روانشناختی چون انواع اختلالات حافظه، ضعف در ادراک دیداری و شنیداری و ... کاربرد دارد.
کاپیتان لاگ حاوی ویدئوهایی انگیزشی و سرگرم کننده می باشد. تمرینات و الگوهای آموزشی و چالشی نرم افزار در دو سطح کودکان و بزرگسالان با فعال کردن چرخه پاداش مغزی منجر به تشویق افراد به بهتر شدن می شود و ارتقا عملکرد آنان را در پی دارد.

تشخیص دیداری ،تشخیص شنیداری ، ادراک اعداد ،الگوهای مفهومی متوالی و انواع حافظه ( حافظه دیداری )، (حافظه شنیداری)،(حافظه فعال)،(توالی حافظه) می باشد.

- نرم افزار شناختی Captain`s Log در ابتدا یک آزمون 9 مرحله ای در دو سطح ( کودکان و بزرگسالان) برای فرد برگزار می نماید و با توجه به سن مشخص شده مراجع یک گزارش از قبولی فرد در هرکدام از 9 مرحله آزمون و گزارش از میانگین زمان پاسخ دهی به سئوالات آزمون ( Reaction Time ) و نمودار مقایسه ای کامل در اختیار آزمونگر قرار می دهد.

- در مرحله بعدی آزمونگر امکان استفاده از برنامه درمانی توصیه شده توسط نرم افزار با توجه به تست انجام شده و یا انتخاب پلن سفارشی توسط درمانگر از بین حدود 50 نوع تمرین در ( 3 سطح مختلف، هر سطح 15 مرحله ) را خواهد داشت.

- کاپتان لاگ با توجه به ارزیابی های انجام شده و الگویی که در آن تعبیه شده به شما تمرین های شناختی توصیه می کند که می توان از آن استفاده کرد و همینطور شما می توانید کاملا به صورت تخصصی برنامه های شناختی مورد نظر خود را برای مراجع تعریف کنید. 

- نگارش جدید نرم افزار شناختی کاپتان لاگ ( Captain`s Log ) امکان اتصال به یکسری از دستگاه های نوروفیدبک را نیز دارا می باشد و می توان به صورت ترکیبی تمرین ها را انجام داد.

- نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ ( Captain`s Log ) با صفحات لمسی نیز هماهنگ می باشد و برای کودکان کم سن که نمی توانند از موس استفاده کنن و یا افرادی که دچار مشکل حرکتی می باشند نیز امکان کاربرد دارد.

- سن کاربری این نرم افزار بین 5 الی 90 ساله می باشد و خارج از چهارچوب تفاوت فرهنگی می باشد.

- این نسخه از نرم افزار شناختی کاپیتان لاگ ( Captain`s Log ) انگلیسی می باشد و نیازمند است که در ابتدا درمانگر توضیح مربوط به تمرین را به مراجع اعلام نماید ولی زمانی که تمرین شروع شود دیگر هیچگونه بحث دستوری جهت انجام تمرین نیاز نمی باشد .

- این نرم افزار گزارشی از میزان پیشرفت و پسرفت در تمرین ها در اختیار درمانگر قرار می دهد.

- این نسخه از نرم افزار کاپتان لاگ نسخه کلینیکی می باشد که عموما توصیه به استفاده در مراکز درمانی می شود ولی بعد از مدتی که مراجع فرآیند استفاده از نرم افزار را یاد گرفته و تست های مختلف حاکی از پیشرفت ایشان نمود درمانگر می تواند نسخه خانگی نرم افزار کاپیتان لاگ را برای مراجع توصیه نماید تا فرد ادامه برنامه را در منزل انجام دهد و برای مدت های مشخص جهت انجام ارزیابی های دوره ای به مرکز مراجعه نماید. (نسخه خانگی این نرم افزار از سمت شرکت ارائه دهنده، دیگر به روزرسانی نمی شود)

شایان ذکر است یکی از تفاوت های نسخه خانگی این نرم افزار با نسخه کلینیکی در انجام تست های شناختی می باشد که نسخه خانگی آن امکان تست ندارد.

- این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای مورد کاربرد به همراه تمرینات نوروفیدبک ، تمرینات آموزش ذهنی و انواع درمان های اختلال یادگیری می باشد.

- قیمت اعلام شده این نرم افزار برای نسخه بدون محدودیت در سالهای استفاده و تعداد کاربر و صرفا جهت استفاده بر روی یک سیستم می باشد. 


یک نمونه از چارت تست انجام شده توسط نرم افزار شناختی کاپتان لاگ  ( Captain`s Log )





مهارتهای شناختی که توسط نرم افزار کاپیتان لاگ ( Captain`s Log ) ارزیابی و تقویت می شوند:



- Alternating Attention

- Auditory Processing Speed

- Central Processing Speed

- Conceptual Reasoning

- Divided Attention

- Fine Motor Control

- Fine Motor Speed

- Focused Attention

- General Attention

- Immediate Memory

- Response Inhibition

- Selective Attention

- Sustained Attention

- Visuospatial Classification

- Visuospatial Sequencing

- Visual Perception

- Visual Processing Speed

- Visual Scanning

- Visual Tracking

- Working Memory

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار کاپیتان لاگ ( Captain's Log ) (نسخه کلینیکی):

مانیتور
اسپیکر
موس با سیم USB
ویندوز 10
کارت صدا
4 گیگا بایت رم (RAM)
حداقل 10 گیگا بایت فضای آزاد هارد دیسک
این نرم افزار از صفحات لمسی نیز پشتیبانی می کند.

مطالب مرتبط

تماس با وصال


    


بازگشت